FANDOM

Rustning eller pansar är skyddsutrustning som bärs av Guardianr att avleda skador och förebygga skador. Armor är kategoriserade efter utrustning kortplats och tier, med pansar typ och metall till materialsammansättning varierar på klass.

Se Kategori:Rustning Ställer för en lista över alla rustningsdelar, och se Kategori: Rustning för en lista över alla enskilda delar av rustning.[1]

SlitsarRedigera

Armor är uppdelad i luckor, med varje slits motsvarar en annan kroppsdel.[2]

Alla spelarklasser kan lagra och bära vapen i fyra pansar slots som är vanliga i klasser:[2][3]

Dessutom har en femte rustning slot som är unik för denna klass varje spelare klass (Klass Rustning):[3]

En bit av rustning kan utrustas i vart och ett av de fem platser som helst, medan nio stycken av pansar (och / eller engramr) kan lagras i lager för varje pansar lucka, vilket gör en spelare att bära upp 50 totalt bitar av rustning och / eller engram (men inte mer än 10 av någon typ) på en gång.[4] Endast en exotisk pansarstycke kan utrustas i taget.

AttributRedigera

Varje del av rustning har en bas försvar nivå.[1] Basen försvars nivån återspeglar styrkan i rustning och bidrar till spelarens totala försvarsnivå.[1]

Vissa rustning kan innefatta bonusar till vissa spelare attribut, vilket möjliggör ytterligare bonus på följande sätt:[1]

förmågor.

Dessutom kan vissa bitar av pansar uppgraderas genom att få Erfarenheter.[1] Uppgraderingar kan bevilja ytterligare ökar till olika typer av statistik, t.ex. rustning försvar nivå och ljus, snabbare reload gånger för vissa vapen, eller snabbare cooldown tider för granater eller spelar förmågor.[1]

GalleryRedigera

ReferenserRedigera

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 Foman123 (2014 June 20) YouTubeDestiny Alpha - Resource Upload Retrieved 23 June 2014.
  2. 2,0 2,1 IGN (2013) YouTube: Destiny: Behind Closed Doors at Gamescom 2013 07:25. Retrieved 07 Sept. 2013.
  3. 3,0 3,1 (20 Mar. 2014) GDC VaultAtt bygga anpassningsbara karaktärer för Bungies Destiny 04:40. Retrieved 08 Apr. 2014.
  4. Foman123 (20 June 2014) YouTubeDestiny Alpha - Resource Upload 0:01. Retrieved 26 July 2014.