FANDOM

Fil:Guardians.png

Den Guardians är spelbara karaktärer i Destiny. De reanimated lik väcks till liv med Resenärer Ljus bärs av ett spöke. De är en stående armé av specialiserade soldater med uppgift att försvara den sista stadenJorden.[1] De är också ansvariga för att utforska resterna av den mänskliga civilisationen övergav hela solsystemet och undersöka resterna av deras Golden Age.[1]

Guardians föra en ond väpnad konflikt mot en myriad av utomjordiska arter som utgör ett omedelbart hot mot mänsklighetens överlevnad. [1] Den största källan till Guardian makt ligger i deras förmåga att utnyttja energin i The Traveler och använda det som ett vapen mot sina motståndare. [1] Guardians har också tillgång till en spöke, en artificiellt intelligent flygande robot som kan bistå Guardian i taktiska situationer.[2][3]

ArterRedigera

När du skapar sin karaktär, kan spelarna välja att göra sina Guardian en av tre arter. Arten är ett rent kosmetisk val för spelare, påverkar bara utseende och inte gameplay.[3][1][2][3]

KlasserRedigera

Fil:10 1 Guardians 2 shot.jpg

Guardians väljer att spela som en av tre olika classes.[4][5][6] Though each player class in Destiny has a distinct appearance, dress, and skill set, player classes are designed to be balanced, with no class intended to be clearly better overall than any other.[7] A player may choose to be any class, regardless of species, but each class can only access certain armor, subclasses, and abilities.[2][3] Weapons are not class-restricted; any class can use any weapon.[3]

  • Hunter: "Hunters gång strök vildmarken och ödemarker, med stora risker för ännu större belöningar. Du är inte fredlös-åtminstone inte längre, men gör din egen lycka har alltid inneburit att böja reglerna."[8]
  • Titan: "Du kommer från en lång rad av hjältar, smidda från klarhet och offer. Våra fiender kan vara dödligt och skoningslös, men det är du."[9]
  • Warlock: "Warlocks har länge studerat Traveler, behärska några av sina svårbegripliga energier. Dess verkliga syfte är fortfarande ett stort mysterium, men upptäcker sanningen har alltid drivit dig in i det okända."[10]

Alla arter kan välja att vara någon spelare klass.[2][3]

Noterbar GuardiansRedigera

TitansRedigera

HuntersRedigera

WarlocksRedigera

ÖvrigtRedigera

GalleryRedigera

ReferenserRedigera

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 Mall:RefArticle
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 Mall:RefArticle
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 3,4 3,5 Mall:RefArticle
  4. Reveal Trailer
  5. Mall:RefArticle
  6. Mall:RefArticle
  7. GDC 2013 Panel
  8. Mall:RefArticle
  9. Mall:RefArticle
  10. Mall:RefArticle
  11. http://sv.destiny.wikia.com/wiki/Jolder%27s_Iron_Sash
  12. http://sv.destiny.wikia.com/wiki/Mark_of_the_Chosen